Login
فهرست دروس پاسخ به سوالات OCW معرفي پيشنهادات
  MIT » فاز 2: مجموعه دروس منتخب » دکتر ابراهیم صفا » برنامه درسی
برنامه درسی  


برنامه درسي


معرفي سيستم‌هاي حمل و نقل دو هدف اصلي را در بر مي‌گيرد:

1. آموزش درک دنياي مسافر و هزينه حمل و نقل چگونه عمل مي‌کند و چطور سيستم‌هاي حمل و نقل از تجزيه و تحليل و طراحي مي‌گردد؟

2. آموزش افزايش قيمت يا افزايش ارزش دارايي چند بعدي حمل و نقل کالاها.

شامل ابعاد:

        1. تکنولوژي

        2. سيستم‌‌ها

        3. نهادها يا موسسات

و چگونه حمل و نقل با مباحثي از قبيل اجتماع / سياست/ اقتصاد آميخته مي‌گردد.

        · مطالب محيطي

        · منابع مؤلد انرژي

        · پيشرفت اقتصادي

        · پايداري Sustainafaility

        · ساختار مدني

        · استفاده از ثروت‌هاي طبيعي

        · سرمايه

        · و غيره

رابطه بين حمل و نقل و سيستم‌هاي مربوط به آن از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

در اينجا ما به بررسي شيوه‌هاي مختلف عملکرد و حمل با چند نوع وسيله نقليه متفاوت به صورت مجموعه پرداخته و خدمات حمل و نقل و چگونگي تقسيمات حمل و نقل را بررسي مي‌کنيم.

بدين ترتيب ما به تکنيک‌هاي مختلف و ايده‌هاي مدلسازي کمي مي‌پردازيم و به فلسفه تأسيس اين مؤسسات مي‌پردازيم. همين مفهوم «اسکلت» و معرفي و تجزيه کيفي آن براي مثال: طراحي سوق‌الجيشي منطقه، تجزيه تغييرات نهادي، توسعه جديد تکنولوژي و بکارگيري آن مي‌پردازيم.

i1.21J / 11.545 / ESD.270J مي‌کوشد تا به يک موضوع ميان رشته‌هاي در مفهوم «باز» اشاره کند.

ما حمل و نقل را به شکل سيم CLIOS معرفي مي‌کنيم.

(مقياس بزرگ: L=lary , sale: پيچيده (C=complex

Opensoc:otechmicl اتصال داخلي cinter connected:

تکنيک اجتماعي باز

که منظور از اتصال داخلي همان ارتباط سيستم‌هاي اجتماعي مرتبط به هم مي‌باشد و اشاره به طراحي سيستم حمل و نقل خارجي و بخش‌هاي مختلف آن دارد:

i1.20J / 11.545 / ECD.210J براي دانشجويان کارشناسي سال اول حمل و نقل مناسب است که اين مي‌تواند همچنين براي دانشجويان رشته‌هاي ديگر مثل مدني، نقشه‌کشي علوم سياسي، تکنولوژي، سياست، مديريت و شرکت‌هاي مهندسي متفاوت مفيد باشد. مي‌تواند براي کساني که روي موضوع حمل و نقل تمرکز مي‌کنند موثر باشد.

درجه‌بندي:

فعاليت‌ها

درصد

تکاليف

60 درصد

امتحان نهايي

30 درصد

فعاليت کلاس

10 درصد

ما 6 واحد در طول ترم اول داريم. اين تکاليف ميزان يکساني ندارد. و بستگي به ميزان کارکرد دانشجو دارد.

صداقت يا درستي تحصيلي

دانشگاه مهندسي داخل شهري و محيطي، داراي قوي‌ترين استاندارد تحصيلي مي‌باشد يکي از جنبه‌هاي مهم براي دسترسي به استانداردها اين است که دانشجو از توانايي ذهني خودش آگاه باشد.

انتظارات

انجام تکاليف براي دانشجو در برگيرنده دو هدف اصلي مي‌باشد:

1. جنبه تحصيلي شامل تحصيل مهارت‌ها از قبيل کارهاي گروهي.

2. دستيابي به ابزار سنجش براي توانايي در قضاوت کيفيت عملکرد فردي دانشجو.

هدف ما تعادل بين انواع دو روش است چون در غير اين صورت سياست‌ها شامل تمام تکاليف مي‌شود.

دانشجويان معمولاً در کلاس به شکل گروهي يا دوگانه به نتايج بهتري دست خواهند يافت کاري که آنها انجام مي‌دهند بايد کاملاً مبني بر فعاليت‌هاي متخصص و کارکردهاي خودشان باشد. اين کارکردها شامل متن، محاسبات عددي، تکاليف، رياضي، نمودارها، نقشه‌ها برنامه‌هاي کامپيوتري و خروجي‌ها مي‌باشد.

براي نيل به اين هدف‌ها مي‌توان به سايت مراجعه نمايند.

اينکه به منابع سال‌هاي گذشته رجوع کنند نتيجه خوبي نخواهد داشت.

دکتر ابراهیم صفا  
 
  Massachusetts Institute of Technology © 2005 MIT    حفظ اطلاعات شخصي    نكات حقوقي